Content marketing i copywriting dla firmy

Content marketing i copywriting dla firmyDwudziesty pierwszy wiek wymaga od właściciela firmy umiejętnego prowadzenia wszystkich poszczególnych sektorów. Współcześnie firmy bez internetu nie istnieją w świadomości większej ilości potencjalnych klientów. Inwestowanie w rozpowszechnianie treści o firmie w internecie jest podstawą dobrego zarządzania firmą.

Prezentacja firmy i jej usług w internecie powinna być przede wszystkim skuteczna i powinna promować. Sprawiać, że klient chce wrócić do danej usługi czy firmy ponownie.

Content Marketing co to jest i o co w nim chodzi?

Content Marketing stał się dla promocji firm z różnorodnych branż standardem, bez którego trudno się wybić firmie na internetowym rynku. Decyzja o podjęciu działania z content marketerem jest decyzją długoterminową. Content Marketing ma za zadanie rozpowszechnić, wcześniej stworzone przez siebie treści. Rozpowszechnianie tych treści jest ujęte w różne formy. Do najczęstszych form zalicza się: poradniki video, reklamy video, reklamy graficzne, kampanie reklamowe i tym podobne. Content marketer w swoim działaniu uwzględnia przede wszystkim potrzeby klienta i cele firmy. Firma poszukująca content marketera powinna poszukiwać tego samego. Powinna zwracać uwagę na zaangażowanie, czy content marketer dopytuje o szczegóły i tym podobne oraz na to jakie ma własne cele.

Copywriting co to jest i o co w nim chodzi?

Copywriting to stosunkowo nowość w branży informatycznej dostosowanej do potrzeb firm. Copywriter ma zadanie pisać o firmie, jej usługach i oferowanych przez nią produktach. Pisanie to powinno przede wszystkim przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Przedstawiać najważniejsze zalety i być przyzwoicie zwięzłe, jak na szczegółowe ujęcie całości firmy. Copywriter skupia się na formie pisarskiej, nie stosuje żadnych banerów czy video. Na życzenie klienta może zamieścić fotografie. Natomiast główną jego specjalizacją jest słowo pisane. Copywriter przyciąga uwagę w różnego rodzaju tekstach. Najczęściej są to: reklamy, opisy produktów, opisy kategorii, opisy działów, opisy całych stron, opisy poszczególnych elementów - jak na przykład stopka, czy dłuższe artykuły o wartości merytorycznej, mniejsze artykuły merytoryczne zoptymalizowane pod kątem SEO, artykuły napisane pod kątem bloga, czy teksty mające przyciągnąć roboty wyszukiwarek - na specjalne życzenie firmy.

Co wybrać dla swojej firmy?

Powstaje pytanie co lepsze - content marketing czy copywriting? - dla firmy szukającej rozreklamowania siebie w internecie. Jednoznacznej odpowiedzi nie jest się w stanie udzielić. Wszystko zależy od branży, celów, misji, produktów. Bez uszczegółowienia tego czego się chce osiągnąć w kampanii reklamowej - trudno jest pracować zarówno copywriterowi jak i content marketerowi. Dlatego zanim decyzja padnie z którym rodzajem reklamy związać własną firmę, dobrze jest ustalić cele firmy, misje firmy, pomyśleć co lepiej rozreklamowałoby dany produkt. Wszystko jest zależne od dobrze podjętych decyzji, jeżeli firma ma się utrzymać, dlatego warto poświęcić tym pytaniom więcej czasu.

Co wybrać dla trudnych tematów content-marketera czy copywritera?

Natomiast da się określić co jest lepsze dla trudnych branż, związanych z trudnymi tematami. Dla odbiorcy wygodniejszą formą jest tekst pisany w przypadku tematów związanych ze śmiercią, traumą, czy tematami intymnymi - wstydliwymi. Wówczas najlepiej jest wybrać copywritera.

Gdy firmą jest sklep internetowy

Kiedy firmą jest sklep internetowy to wybór jest mniej trudny. Tak naprawdę przyda się każdy rodzaj, zarówno content marketing jak i copywriting. Początkowo warto zainwestować w dobre teksty reklamujące na stronie internetowej www – w tym przypadku lepiej się sprawdzi copywriting. Później do rozreklamowania, jeżeli produkty i usługi nie są tematami trudnymi, warto zainwestować w content marketing. Do świadomości odbiorców lepiej trafiają aspekty wizualne niż pisane. Zwłaszcza, że wymagają poświęcenia mniejszej ilości czasu i uwagi, wymagają mniejszej koncentracji i mniejszej umiejętności zrozumienia treści. Wizualne formy podają produkt na
tacy. Dlatego najlepszym rozwiązaniem dla firm jest pomieszanie obydwu specjalności.

Co z wynagrodzeniem dla copywritera i content-marketera?

Jeżeli firma rozpoczyna poszukiwania copywritera i content-marketera to szybko zauważy, że content-marketer jest droższy. Jeżeli koszty są jednym z kluczowym elementów, którymi firma kieruje się podczas podjęcia decyzji, to wybór copywritera będzie lepszy. Zwłaszcza, że współcześnie copywriter zna się również na grafice - jeżeli dobrze się poszuka. Współpraca więc mogłaby przedłużać się i być może przynieść większe efekty.

Podsumowując dla firmy poszukującej copywritera albo content-marketera najważniejsza jest skuteczność i promocja. Jeżeli firma ma dobrze prezentować siebie, swoją markę, markę osobistą czy własne produkty i usługi musi zawierać nie tylko świetnie zrobiony szablon i design w sieci internetowej, na stronie www, ale również idealnie brzmiące opisy, artykuły, dobrze wypromowane zdjęcia, czy idealnie skonstruowane videa.