Jak pozyskiwać linki przychodzące do strony internetowej?

Linki do strony internetowejGdy już posiadamy własną stronę internetową www funkcjonującą w sieci, trzeba zacząć sprowadzać na nią ruch.

Skąd jednak zdobywać linki do strony? Jak je pozyskiwać, by nie narazić się na kary od Google?

Metod na wzrost odwiedzin na stronie jest sporo. Najbardziej sensowne jest połączenie działań online i offline, tak by uzupełniały się wzajemnie.

Po prostu na wszelkich materiałach drukowanych, jakimi posługuje się nasza firma publikujmy adres naszej strony. Zwyczajowo adres strony podawany jest na ulotkach firmowych czy wizytówkach pracowników, nic jednak nie stoi na przeszkodzie by pojawiał się on w ofertach odsyłając nawet do konkretnej podstrony w serwisie. Adres umieśćmy na fakturach, dokumentach WZ i wszelkich innych, które używane są poza firmą i z którymi styczność może mieć potencjalny klient. Jeśli wysyłasz paczki to zamów taśmę klejącą z adresem Twojej strony i krótkim, chwytliwym sloganem. Od razu taka paczka wygląda bardziej profesjonalnie, a poza klientem mają z nią styczność kurierzy bądź pracownicy poczty. Być może kiedyś komuś coś będzie potrzebne.

W Internecie dywersyfikuj źródła linków prowadzących do strony. Tradycyjnym już źródłem linków są katalogi stron. Obecnie co prawda głównie wspierają one pozycjonowanie, niemniej jednak jeśli opis strony jest ciekawy i sensowny a osoba zainteresowana tematem to z pewnością odwiedzi stronę z opisu.

Silne, moderowane katalogi wciąż cieszą się względnie dużą ilością odwiedzin, a niektóre wpisy potrafią pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Ważnym źródłem ruchu i linków są wszelkie portale tematyczne, fora dyskusyjne i blogi. Linki przychodzące z tych serwisów są tym cenniejsze, że pochodzą ze stron o podobnej tematyce a także korzysta z nich grupa osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Jeśli istnieje jakiś tematyczny portal o Twojej branży, to warto byś tam zaistniał. Może to być wizytówka z opisem profilu działalności i kontaktem, może to być jakiś baner reklamowy czy artykuł sponsorowany.

Wypowiadaj się na forach tematycznych, budując wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Wiele for dopuszcza linki w stopce bądź w profilu. Zabierając głos w dyskusji warto odpuścić sobie chwilowe emocje i patrzeć na swe wypowiedzi długoterminowo, tzn. czy buduję pozytywny wizerunek firmy, którą reprezentuję? Czy moja wypowiedź wnosi jakieś kwestie do tematu, rozwiązuje jakiś problem? Ten sam problem za tydzień lub dwa może mieć kolejna osoba, a gotową odpowiedź z namiarem na Ciebie znajdzie bezpośrednio w wyszukiwarce.

Warto wyszukać blogi o tematyce pokrewnej do naszej i komentować notki dając jakieś wartościowe treści. Dajemy nowy pogląd na sprawę lub rozwiązanie problemu a jednocześnie budujemy swój wizerunek w branży. Z pewnością część czytelników odwiedzi stronę podlinkowaną pod nazwą autora błyskotliwego komentarza. I choć zwykle będzie to link nofollow, to jednak zyskujemy odwiedziny ze strony potencjalnych klientów.

Godną rozwagi opcją jest prowadzenie bloga firmowego. Możemy tam publikować różne case study i dzielić się swą wiedzą z potencjalnymi klientami. Ciekawe wpisy na blogu mogą zgromadzić sporą ilość odwiedzin, zwłaszcza na frazy z długiego ogona nie występujące na naszej stronie firmowej. Blog firmowy jest również elementem budowania wizerunku i komunikacji z klientami. Dodatkowym jego atutem jest to, że raz wykonana praca może procentować dla nas przez długi czas.

Kolejnym źródłem linków mogą być własne strony internetowe. Jeśli nie przybiorą one postaci wortalu branżowego czy branżowego forum dyskusyjnego, to mogą mieć postać mniejszych serwisów i wspierać pozycjonowanie strony na wybrane przez nas frazy. Jeśli tylko artykuły będą sensowne dla czytelnika i poprawne merytorycznie to z pewnością trafi z nich potencjalny klient.

Oddzielną kategorię stanowią serwisy skupiające artykuły do przedruku. Wartościowe, merytoryczne artykuły są stamtąd pobierane i publikowane na innych stronach za podaniem autora i linku do jego strony domowej. W ten łatwo sposób możemy przysporzyć sobie kolejnych odwiedzin potencjalnych klientów.

Pozyskując linki do strony należy wykazać się cierpliwością ale i robić to w sposób planowy, mając na uwadze długookresowe efekty i wizerunek firmy. Warto również inwestować w public relations. Nawet jeśli nie dysponujemy dużym budżetem marketingowym, to możemy przecież samodzielnie publikować w serwisach dziennikarstwa obywatelskiego i w ten sposób kształtować wizerunek naszej firmy.